Fri frakt från 499 kr
1-2 vardagars leveranstid
Trustpilot 4,5 / 5
Snabb leverans 
Hem

Retur, Byte & Reklamation

Hur gör jag en retur eller nyttjar min ångerrätt ?

Som kund hos oss har du alltid retur och ångerrätt inom 30 dagar när du handlar online. Du har rätt att nyttja din ångerrätt och genomföra din retur utan att ange något skäl. Tidsfristen på 30 dagar gäller från och med den dag som du har mottagit ordern. För returer och ångrade köp tar vi ut en administrativ avgift på 29 kronor som dras av från din återbetalning. Vi förbehåller oss rätten att neka returer på underkläder, suspensoarer eller munskydd.

Returnera med Budbee
Har du fått din order levererad med Budbee har du möjlighet att få ditt paket upphämtat eller själv lämna in det i något av Budbees paketskåp. Vi rekommenderar att ladda ner budbee-appen för enklare hantering. Följ anvisningarna nedan för att genomföra en retur.

1. Fyll i ditt medföljande returformulär och lägg med det i paketet du returnerar.

2. Packa de varor du vill returnera i samma emballage som de levererades i.

3. Följ instruktionerna här för att skapa din retur med Budbee: https://budbee.com/se/returer/

Returnera med övriga transportörer

1. Fyll i ditt medföljande returformulär och lägg med detta i paketet du returnerar.

2. Packa de varor du vill returnera i samma emballage som de levererades i.

3. Fäst den medföljande returetiketten på paketet. (Om du fått ditt paket levererat med Early Bird behöver du kontakta vår kundtjänst.

4. Lämna in paketet hos valfritt PostNord-ombud.

 

Hur gör jag ett byte?

1. Om du önskar göra ett byte på färg, smak eller storlek så kan du även göra detta i någon av våra butiker, däremot behöver du kontakta butiken och säkerställa att just din produkt finns tillgänglig då vårt sortiment kan variera mellan butikerna. Du behöver även ta med eller på annat sätt visa upp ditt kvitto där varans pris inkluderas.

2. Önskar du byta din produkt på distans behöver den returneras enligt stegen ovan. Vi skickar inte ut en ny produkt per automatik utan du själv behöver lägga en ny order på vår hemsida. Kontakta kundtjänst om priset på din specifika produkt har ändrats.

 

Hur gör jag en Reklamation?

Om du mot förmodan skulle upptäcka något felaktigt med en vara (inklusive ekologiska) vid leverans, kontaktas kundtjänst snarast möjligast för reklamation. För att skapa en snabbare hantering av ert ärende ber vi er därför att bifoga ordernumret reklamationen gäller, en bild på den felaktiga/skadade varan, era kontaktuppgifter samt en beskrivning som förklarar vad som har skett eller vad ni är missnöjd med.

Reklamationer gällande varor från GASP och Better Bodies behövs även PO-numret bifogas. Detta nummer finns utskrivet på varans tvättrådsetikett.

Om skador på emballaget upptäcks vid uthämtning skall detta reklameras omgående till postens ombud på plats, som i sin tur får returnera paketet tillbaka till oss. Inkludera även denna information i kommunikationen med vår kundtjänst.

 

Återbetalning

Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Vid köp mot faktura justeras fakturasaldot när returen mottagits och blivit behandlad.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att nyttja din ångerrätt.

Vi kan vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Om du nyttjar ångerrätten kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder).

Vi kommer endast att betala kostnaderna för återsändandet av din order om du använder den förbetalda returblankett som följer med vid leveransen, skulle denna returblankett saknas vid din leverans ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

 

Tidsfrist

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du returnerar din order eller sänder in ett meddelande till oss om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Detta meddelande kan anmälas direkt till oss i skrift och det går även att använda konsumentverkets blankett som du hittar nedan.

Detta är dock ej tvingande och du kan även använda dig av retursedeln som följde med ditt paket.
https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Om du använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den har vi rätt till ersättning för värdeminskningen. Du har däremot rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Observera att öppet köp och ångerrätt inte gäller intimkläder, exempelvis underkläder.

 

Retursedel

Använd den förbetalda retursedeln som följer med din leverans. För returer med Budbee behövs ingen retursedel, har du fått din vara levererad med Early Bird behöver du kontakta vår kundtjänst.
OBS: Om du inte använder den förbetalda retursedeln är du ansvarig för försändelsen tills den ankommer till oss, vi hämtar ej ut REK eller paket som är skickat med vanligt porto.

 

Kontakta kundtjänst på mejl eller telefon om du har fler frågor

E-postorder@mmsports.se

Telefon: 031 – 160 000

Telefon: 09:30-14:00 med lunchstängt 12:00-12:30
Chatt: 09:30-16:00

Helger och röda dagar stängt.

Utmärkt
Baserat på 12397 omdömen
17 timmar sedan
Toppen!

Snabb leverans

Malin Håkansson
22 timmar sedan
Hade lätt fått 5 stjärnor om man fått…

Hade lätt fått 5 stjärnor om man fått blandare eller något med i köpet.

Macke Nyborg
2 dagar sedan
Det gick snabbt o smidigt att få…

Det gick snabbt o smidigt att få leveransen

Kent Pettersson
2 dagar sedan
Snabb leverans

Lätt att hitta , beställa , och snabb leverans, två dygn sen hade jag min beställning, smidigt med Budbee , super nöjd med min leverantör MM Sports

Daniel Malmberg
2 dagar sedan
Toppen service med snabb leveranstid å…

Toppen service med snabb leveranstid å smidigt betalsätt. Jag är skitnöjd😊

Zandra
2 dagar sedan
Tack fär att snabbt leverans och nöjd…

Tack fär att snabbt leverans och nöjd med det! Mvh Beata

Beata
3 dagar sedan
Mitt första paket gick sönder i posten…

Mitt första paket gick sönder i posten men supporten var supé hjälpsam och vi löse problemet

Noah Eric Samuel Marttila
4 dagar sedan
Supertrevlig och hjälpsam personal!

Supertrevlig och hjälpsam personal i butiken på sveavägen. Hade allt vi behövde. Det enda som skulle kunna förbättras är inredningen, den hade kunnat se lite mer lockade ut. Superbra produkter i övrigt. Rekommenderar Ymir starkt för dom som vill upp tidigt på morgon och träna.

Victor Burrau
4 dagar sedan
Sonen på 15 blev helnöjd med tröjan

Sonen på 15 blev helnöjd med tröjan

Tesa
4 dagar sedan
Perfekt som vanligt 😃

Perfekt som vanligt 😃

Donovan Cordy
12 maj
Snabb leverans

Snabb leverans

Karwan Suleiman
11 maj
Gott !

Gott att äta !!

Dennis Ove Lindell
Ny kund?