Hem

Blogg

Se upp för vätskebrist!

Sommaren är här. Vätskeförlust försämrar din prestation mer än du tror. Så här skyddar du dig! Läs mer >>

Huvudströmbrytaren till hälsa och välmående

Den medicinska forskningen upptäcker allt mer om vilken huvudroll tarmslemhinnan och dess invånare, tarmfloran, spelar för hälsa, välmående och motståndskraft mot sjukdom. Läs mer >>

Omega-3: Effekter och dosering

Få näringsämnen är så grundligt undersökta som omega-3. Så här använder du det, detta kan du förvänta dig. Läs mer >>

Vad är gurkmeja bra för?

Traditionella medicinalväxter rör sig in och ut mellan funktionell farmakologi och vidskeplig folktro. Den intensivt gula roten från södra Indien har massor av högintressant forskning i ryggen. Läs mer >>

Genvägen till rätt mellanmål

Alla i branschen vet den grymma sanningen. Det folk tror är svårt, den hårda träningen, är för det mesta bara kul. Det är att sköta diet som är den riktiga utmaningen. Glöm inte mellanmålen! Läs mer >>

Koffein i din träning och kost

Det har uppskattats att upp emot 80 procent av världens befolkning använder koffein dagligen. De kraftfulla effekterna gör ämnet populärt i tillskott och energidryck. Det här behöver du veta! Läs mer >>

Utrustning: nyttan av rätt grejer!

Har du överblick över vilken utrustning som finns för seriösa styrketränande, vilken effekt de har och vilka fallgropar som finns? Ta en titt! Läs mer >>

Några viktiga aminosyror!

Dags för något nytt på kosttillskottssidan? Låt oss tipsa om några mindre kända aminosyror med märkliga, kraftfulla effekter på fysik, psyke och välmående. Läs mer >>

Sola säkrare och effektivare med Beta Carotene!

Ta en klok och effektiv väg mot perfekt solbränna så snabbt som möjligt! Tillskott med betakaroten ger dig bättre resultat och skyddar mot riskerna med solning. Läs mer >>

Vitaminen som verkligen funkar mot förkylning

Visst är det retsamt med all träning man missar till följd av vanliga förkylningar? Här är kosttillskottet som kan kapa förkylningarna på hälften, enligt ny, tung forskning Läs mer >>