Hem

Blogg

Bättre hud, hår och naglar - vad funkar?

Vilka substanser och näringsämnen påverkar hudens lyster, hårets kvalitet och naglarnas tillväxt och kvalitet? Vi kollar in forskningen! Läs mer >>

Mer muskler - tre genvägar som fungerar

Att bygga muskelmassa kräver mycket tid och kraft och ibland är det svårt att avancera positionerna. Här är tre enkla sätt att accelerera gainzen! Läs mer >>

Vetenskaplig summering om proteintillskott

Brittiska allmännyttiga vetenskapliga rådet International Society of Sports Nutrition har summerat modern forskning om protein vid träning. Läs mer >>

Resveratrols effekter

Starkare, friskare, bättre sex och längre liv? Vi kollar in den groende forskningen runt rödvinsextrakt, resveratrol. Läs mer >>

Se upp för vätskebrist!

Sommaren är här. Vätskeförlust försämrar din prestation mer än du tror. Så här skyddar du dig! Läs mer >>

Huvudströmbrytaren till hälsa och välmående

Den medicinska forskningen upptäcker allt mer om vilken huvudroll tarmslemhinnan och dess invånare, tarmfloran, spelar för hälsa, välmående och motståndskraft mot sjukdom. Läs mer >>

Omega-3: Effekter och dosering

Få näringsämnen är så grundligt undersökta som omega-3. Så här använder du det, detta kan du förvänta dig. Läs mer >>

Vad är gurkmeja bra för?

Traditionella medicinalväxter rör sig in och ut mellan funktionell farmakologi och vidskeplig folktro. Den intensivt gula roten från södra Indien har massor av högintressant forskning i ryggen. Läs mer >>

Genvägen till rätt mellanmål

Alla i branschen vet den grymma sanningen. Det folk tror är svårt, den hårda träningen, är för det mesta bara kul. Det är att sköta diet som är den riktiga utmaningen. Glöm inte mellanmålen! Läs mer >>

Koffein i din träning och kost

Det har uppskattats att upp emot 80 procent av världens befolkning använder koffein dagligen. De kraftfulla effekterna gör ämnet populärt i tillskott och energidryck. Det här behöver du veta! Läs mer >>