Hem

Blogg

Omega-3: Effekter och dosering

Få näringsämnen är så grundligt undersökta som omega-3. Så här använder du det, detta kan du förvänta dig. Läs mer >>

Kreatin då, nu och i framtiden

Kreatin tog gymvärlden med storm i mitten av 1990-talet och etablerade sig som de effektiva sportkosttillskottens gigant. Vi summerar 25 år av forskning och resultat. Läs mer >>

Kort om aminosyror

Protein är råmaterialet till muskler, aminosyror är råmaterialet till protein. Enskilda aminosyror spelar andra kritiska roller i din fysikförbättring. Här är det du behöver veta! Läs mer >>

Forskning: ta mer protein efter träningen!

Den gamla dogmen om att 20 gram protein efter träningen är optimalt sågas i ytterligare en studie. 40 gram ger en respektabel 20-procentig ökning av muskelproteinsyntesen. Läs mer >>

Bygg muskler med choklad

Letar du efter ett motiv att äta mer choklad? (Vem behöver fler?) Eller efter tänkbara framtida kosttillskottstrategier för radikalt ökad muskelmassa? Kolla in den här forskningen! Läs mer >>

Tre nya superövningar för rumpan

Vältränad rumpa är en värdig målsättning, oavsett om du eftersträvar internetfame, prestationsförmåga eller en frisk och stark ryggrad. Här är tre superövningar som levererar! Läs mer >>

”Dieten är det tuffa”

Robert Wåhlander summerar årets SM i Classic Bodybuilding, i kontext av fjorton års kontinuerligt förbättringsarbete. Läs mer >>

Så tränar du med bälte

Styrkelyftsbältet har blivit en accessoar som vilket klädesplagg om helst. Men bältet har ett specifikt syfte och kan öka din prestation rejält – om du vet när, hur och varför du ska använda det. Läs mer >>

Snyggare rumpa direkt!

En stark, vältränad rumpa är det hetaste kroppsattributet just nu, och samtidigt något avgörande för både prestationsförmåga och rygghälsa –så här får du fason på bakdelen! Läs mer >>

Bättre hud, hår och naglar - vad funkar?

Vilka substanser och näringsämnen påverkar hudens lyster, hårets kvalitet och naglarnas tillväxt och kvalitet? Vi kollar in forskningen! Läs mer >>