Hem /

Vanliga frågor och svar

Hur gör jag en retur eller reklamation?

Här hittar du en instruktion om hur du går tillväga:

https://www.mmsports.se/byte-reklamation.html

Varför går min order inte igenom med Klarna?

Kontrollera att du fyllt i korrekt folkbokföringsadress (Klarna kräver att man skickar paketet till sin folkbokföringsadress)

Det kan även bero på din kreditvärdighet, kontakta Klarna för mer information. 08-120 120 10

Hur betalar jag min order med kort?

För att genomföra ditt köp med direktbetalning/kreditkort måste du först genomföra köpet mot faktura. När detta är gjort klickar du på länken; ”vill du ändra betalsätt klicka här”. Slutför därefter beställningen med önskat betalsätt.

Vad betyder de olika orderstatusarna?

Orderstatus: Ej färdig. Denna status står i mailet som skickas till dig när ordern är lagd och vi kontrollerar ert betalningssätt. Inom 15 min uppdateras statusen och det skickas ett nytt mail.

Orderstatus: Behandlas. Denna status står i mailet som skickas till dig när ordern kontrolleras.

Orderstatus: Utskriven. Denna status står i mailet som skickas till dig när er order har gått igenom. Er order väntas nu på att bli plockad och packad.

Orderstatus: Felaktig order. Denna status står i mailet som skickas till dig när er order inte gått igenom korrekt. Det beror oftast på att det är problem med betalningen. I detta fall behöver du kontrollera betalningen och lägga en ny order. Inga produkter skickas innan ny order gått igenom.

Order status: Klar och påväg. Nu är er order skickad med posten. Kollinummer som finns med i mailet använder ni för att spåra ert paket på www.posten.se

Hur gör jag om jag har råkat radera min smsavisering?

Om du har raderat din smsavisering kan du använda kollinumret som vi skickade med i det senaste mailet från oss. ”Avisering, leverans på väg från MM Sports”. Har du inte kvar detta mail, kan du kontakta order på 031-160 000 order@mmsports.se

Jag får inte rätt smaker på mina produkter när jag lägger de i kundvagnen, vad beror det på?

Detta kan bero på att er uppkoppling är långsam och sidan inte hinner laddas om. Vänta några sekunder innan du på nytt väljer ny smak och antal.

Kan man kombinera olika smaker och ändå få mängdrabatt?

Ja, det går alldeles utmärkt. Välj en smak samt antal och klicka på köp. Välj sedan en ny smak och antal och klicka på köp. Mängdrabatten uppdateras i kundvagnen. OBS! Gäller inte storköpspaket eller unika kampanjpaket som tagits fram.

Har ni samma priser i butikerna som ni har på webben?

I de flesta fall har butikerna samma priser som på webb. Undantagsfall kan vara unika webbkampanjer eller att produkten endast säljs på webben.

Hur fungerar prisgaranti?

Prisgarantin gäller i 7 dagar från inköpsdatum. Det betyder att om du hittar samma produkt till ett lägre pris i en fysisk butik eller webbutik i Sverige, betalar vi tillbaka hela mellanskillnaden. Läs mer om vår Prisgaranti här.

Varför fungerar inte min presentkortskod?

Kontrollera att du fyllt i presentkortskoden i presentkortsfältet som finns under betalningsmetod. (Om du råkat skriva in koden i rabattkodsfältet kommer ett felmeddelande upp om att koden har utgått.)

Hur går jag tillväga för att inte ta del av era nyhetsmail?

Längst ner i nyhetsmailet finns en länk som du klickar på. ”Om du ej önskar att ta del av våra nyhetsmail, klicka här”